Ishodi zasnovani na kompetencijama u obrazovanju zdravstvenih radnika

ReFEEHS tematska radionica(Niš, 1-3. jun 2017.)

 

 

Univerzitet u Nišu bio je organizator i domaćin treće tematske radionice ReFEEHS projekta, održane u periodu 1-3. juna 2017.

Prvog dana organizovan je “Dan otvorenih vrata” na Medicinskom fakultetu u cilju promocije i diseminacije ReFEEHS projekta, odnosno boljeg informisanja studentske populacije i nastavnog kadra o iskustvenom učenju, kolaborativnoj praksi i interprofesionalnom obrazovanju.

 

 

Uvodni ReFEEHS panel bio je posvećen unapređenju nastavničkih kompetencija. Predavači doc. dr Dragana Lakić, doc. dr Marina Odalović i asist. dr Dijana Stojanović iznele su svoja iskustva sa učešća na kursu koji pohađaju pri Medicinskom fakultetu Univerziteta u Dandiju, Škotska (Dundee Medical School Postgraduate Programme in medical education).

Učesnici događaja stekli su detaljan uvid u preporuke i iskustva stranih i domaćih partnerskih institucija, poševši od obezbeđenja kvaliteta procesa učenja u realnom radnom okruženju, zahteva u pogledu znanja i veština koje bi trebalo da poseduju studenti i mentori iz prakse pre pristupanja na kliničku/studentsku praksu i tokom trajanja iste, a razmatrani su i načini procene stečenih znanja i veština studenata. Objašnjena je i potreba za formulisanjem kurikuluma i ishoda učenja zasnovanim na kompetencijama.

 

Prezentacije su dostupne putem sledećih linkova:

 

Održane su četiri radionice:

  1. Procena kompentencija studenata medicine i sestrinstva pre uključivanja u rad sa pacijentima u realnom radnom okruženju, Prof. dr Vladmila Bojanić
  2. Objektivno strukturisano kliničko ispitivanje: procena veština komunikacije studenata stomatologije, Prof. dr Jovanka Gašić
  3. Simulacija u praktičnom obrazovanju farmaceuta: jedan korak ka ishodima zasnovanim na kompetenciji, Prof. dr Afonso Miguel Cavaco, Helenu Marques i Rui Silva
  4. Procena iskustvenog učenja, Dr Theo Ryan

 

Tokom radionica učesnici su imali priliku da se upoznaju sa metodom evaluacije stečenih kompetencija u realnom radnom okruženju (OSCE), diskutovane su prednosti i nedostaci simulacionih metoda učenja, a učesnici su takođe bili podstaknuti da aktivno učestvuju u radionici posvećenoj kliničkoj/studentskoj stručnoj praksi i razmatraju konkretne načine evaluacije studenata i druge značajne aspekte. 

 

Agenda održanog skupa i zbornik sažetaka dostupni su na linku.

Poslednjeg dana tematske radionice održani su sastanci odbora konzorcijuma projekta i radnih grupa projekta.

Pogledajte galeriju.