ReFEEHS tematska radionica 3 (Niš, 1-3. jun 2017.)
Univerzitet u Nišu bio je organizator i domaćin treće tematske radionice ReFEEHS projekta, održane u periodu 1-3. juna 2017.
Prvog dana organizovan je “Dan otvorenih vrata” na Medicinskom fakultetu u cilju promocije i diseminacije ReFEEHS projekta, odnosno boljeg informisanja studentske populacije i nastavnog kadra o iskustvenom učenju, kolaborativnoj praksi i interprofesionalnom obrazovanju.
Uvodni ReFEEHS panel bio je posvećen unapređenju nastavničkih kompetencija. Predavači doc. dr Dragana Lakić, doc. dr Marina Odalović i asist. dr Dijana Stojanović iznele su svoja iskustva sa učešća na kursu koji pohađaju pri Medicinskom fakultetu Univerziteta u Dandiju, Škotska (Dundee Medical School Postgraduate Programme in medical education).
Učesnici događaja stekli su detaljan uvid u preporuke i iskustva stranih i domaćih partnerskih institucija, poševši od obezbeđenja kvaliteta procesa učenja u realnom radnom okruženju, zahteva u pogledu znanja i veština koje bi trebalo da poseduju studenti i mentori iz prakse pre pristupanja na kliničku/studentsku praksu i tokom trajanja iste, a razmatrani su i načini procene stečenih znanja i veština studenata. Objašnjena je i potreba za formulisanjem kurikuluma i ishoda učenja zasnovanim na kompetencijama.
Prezentacije su dostupne putem sledećih linkova:
- Aspekti osiguranja kvaliteta na dodiplomskim studijama zdravstvenih nauka – Martin Henman, Triniti koledž Dablin
- Profesionalni razvoj i izazovi u savremenom obrazovanju zdravstvenih profesionalaca – mentori iz prakse – Ljiljana Tasić, Univerzitet u Beogradu
- Uloga kompetencije u novim nastavnim programima zdravstvenih nauka u Mađarskoj – Dora Endrei, Reka Vajda, Univerzitet u Pečuju
- Razvoj sadržaja studijskih programa zasnovanih na sticanju kompetencija – Jelena Parojčić, Marina Odalović, Dijana Stojanović, Danijela Đukić Ćosić, Univerzitet u Beogradu
- Ishodi učenja zasnovani na sticanju kompetencija: praktična nastava u kliničkim nastavnim bazama studenata medicine – Petar Bulat, Univerzitet u Beogradu
- Ishodi učenja zasnovani na sticanju kompetencija: klinička nastava studenata stomatologije – Jovanka Gašić, Jugoslav Ilić, Aleksandra Milić Lemić, Ljiljana Tihaček Šojić, Univerzitet u Nišu, Univerzitet u Beogradu
- Klinički blok – specifičan oblik nastave u realnom radnom okruženju na studijama stomatologije – Aleksandra Milić Lemić, Jugoslav Ilić, Jovanka Gašić, Ljiljana Tihaček Šojić, Univerzitet u Nišu, Univerzitet u Beogradu
- Ishodi učenja zasnovani na sticanju kompetencija: stručna praksa studenata farmacije (prezentacija 1, 2, 3) – Radmila Veličković-Radovanović, Dušanka Krajnović, Ivana Arsić, Univerzitet u Nišu, Univerzitet u Beogradu
- Ishodi učenja zasnovani na sticanju kompetencija: stručna praksa medicinskih sestara/tehničara studenata Osnovnih strukovnih studija u kliničkim bazama – Vladmila Bojanić, Dušica Stojanović, Univerzitet u Nišu
- Kompetencije medicinskih sestara magistara nauka u Mađarskoj – Zsuzsanna Kives, Univerzitet u Pečuju
Održane su četiri radionice:
- Procena kompentencija studenata medicine i sestrinstva pre uključivanja u rad sa pacijentima u realnom radnom okruženju, Prof. dr Vladmila Bojanić
- Objektivno strukturisano kliničko ispitivanje: procena veština komunikacije studenata stomatologije, Prof. dr Jovanka Gašić
- Simulacija u praktičnom obrazovanju farmaceuta: jedan korak ka ishodima zasnovanim na kompetenciji, Prof. dr Afonso Miguel Cavaco, Helenu Marques i Rui Silva
- Procena iskustvenog učenja, Dr Theo Ryan
Tokom radionica učesnici su imali priliku da se upoznaju sa metodom evaluacije stečenih kompetencija u realnom radnom okruženju (OSCE), diskutovane su prednosti i nedostaci simulacionih metoda učenja, a učesnici su takođe bili podstaknuti da aktivno učestvuju u radionici posvećenoj kliničkoj/studentskoj stručnoj praksi i razmatraju konkretne načine evaluacije studenata i druge značajne aspekte.
Agenda održanog skupa i zbornik sažetaka dostupni su na linku.
Poslednjeg dana tematske radionice održani su sastanci odbora konzorcijuma projekta i radnih grupa projekta.
Pogledajte galeriju.